Cum a fost la „IoT Powered By Embedded Programming”
Aplicatiile IoT eficientizeaza interactiunea cu diferite medii prin facilitarea accesului la informatiile relevante despre acestea, precum starea unor echipamente, datele meteo sau localizarea.
„Embedded programming devine in momentul de fata una dintre investitiile de baza in industria IT, in special pentru companiile care dezvolta solutii IoT. Fie ca sunt dispozitive wearable, solutii IoT de tip Enterprise sau aplicatii, ai nevoie de dezvoltare de software pe dispozitive care nu sunt sisteme de calcul standard si, implicit, trebuie sa investesti in a-ti dezvolta acest ecosistem peste dispozitive care au anumite limitari sau constrangeri functionale”, a explicat Dan Tudose, Software Engineering Manager la Google.
Cei care au vrut sa afle cum sunt dezvoltate aplicatiile IoT au fost invitati la workshopul „IoT powered by Embedded Programming” din cadrul Google Atelierul Digital, in perioada 16-17 aprilie, la Universitatea Politehnica Bucuresti. In cadrul workshopului, ei au avut ocazia sa creeze o aplicatie IoT pas cu pas si s-au familiarizat cu o placuta de dezvoltare embedded. Participarea la acest workshop a fost gratuita, insa numarul de locuri a fost limitat.
S-au inscris 52 de persoane, 42 au sustinut testul, iar 15 dintre acestea au fost selectate sa participe la workshop (nota minima de admitere a fost de 9,33).
Cosmin Chenaru, inginer cu o experienta de 10 ani in sisteme embedded, retele de calculatoare si virtualizare, a fost mentorul participantilor pe parcursul weekendului. Cosmin este asistent universitar asociat al Facultatii de Automatica si Calculatoare din Bucuresti in cadrul laboratorului de IoT si arhitect software la compania Keysight Bucuresti.
Alaturi de el, participantii au luat parte la configurarea unei retele de echipamente wireless si la crearea unui algoritm de colaborare. La finalul workshop-ului, participantii au capatat cunostintele de baza pentru a dezvolta proiecte IoT.
In prima zi, studentii au avut parte de o introducere in IoT, condusa de Dan Tudose, Software Engineering Manager la Google. De asemenea, ei au aflat despre specificatiile tehnice ale microprocesorului EsP32 si citirea unei etichete NFC, cu ajutorul lui Cosmin Chenaru, software Engineer la Keysight Technologies. Tot el le-a explicat participantilor despre crearea unei retele wireless de tip MESH.
In cea de-a doua zi, participantii au trecut la implementarea proiectului, sub indrumarea lui Cosmin Chenaru. La finalul zilei, au fost prezentate proiectele dezvoltate in cadrul workshopului si au fost acordate premii. Pe toata durata workshopului fiecare participant a fost notat pentru implicarea atat individuala, dar si de echipa, prin proiectul la care a lucrat.
Premiile au fost obtinute de Oprea Theodor Alin, cu nota 10, de Gheorghita David (9,52) si de Olteanu Eduard (9,4).
„Viitorul embedded programming in industria IT este unul de avengrura pentru exista din ce in ce mai multe aplicatii care implica milioane sau zeci de milioane de utilizatori si se va marsa pe dezvoltarea de aplicatii care sa scaleze si in embedded. Nu atat partea de developing at scale va conta, ci tool-urile pe care le avem in spate pentru a permite acest lucru sunt importante. Cred ca aplicatiile vor incerca sa imite trendurile din trecut in dezvoltarea de software pe sistemele de calcul clasice. Exista o tendinta in acest moment de a inlocui paradigma clasica de programare in embedded, care predominant a fost bazata pe limbaj de programare C sau C++, cu alte limbaje mai avansate. La fel, vedem o patrundere tot mai mare a inteligentei artificiale si a machine learning in embedded”, a completat Dan Tudose.
Google Atelierul Digital pentru Programatori se implica in educatia tinerilor si pregateste anual peste 600 de studenti din facultatile tehnice din Romania, familiarizandu-i cu cele mai noi tehnologii. „IoT powered by Embedded Programming”, aflata la prima editie, va fi replicata pentru a ajuta si alti cursanti sa urmeze o cariera in domeniul IoT.
Digital Stack este partener al Google Atelierul Digital pentru Programatori si participa activ in dezvoltarea acestor proiecte de educatie.